ביטול עיקולים והגבלות

מחברי המאמר - עו"ד קארין שמעון ועו"ד לידור שובל

חייבים רבים אשר קורסים תחת הנטל הכלכלי ואף שוקלים לפנות להליך של פשיטת רגל, מגלים כי הנושים שפועלים נגדם הטילו עליהם עיקולים והגבלות רבות.
 אנו נשאלים רבות: “הבנק עיקל לי את החשבון – יש מה לעשות?”, או “יש לי עיקול האם ניתן להסיר אותו?” “איך מסירים עיקולים בהוצאה לפועל?” “עיקלו לי את חשבון הבנק, מה עושים?” “איך מתמודדים עם הגבלות?”, “תוך כמה זמן מסירים את העיקול?”, “האם ניתן להסיר עיקול תוך 24 שעות?”
התשובות לשאלות הללו כמובן תלויות בנסיבותיו של כל מקרה.

אך ככלל התשובה היא כן! ניתן להסיר עיקולים והגבלות שהוטלו על החייב, ואף ניתן בנסיבות המתאימות להסיר את העיקול תוך זמן קצר מאוד. 

חשוב לדעת כי כיום מי שפונה להליך של פשיטת רגל ( הליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי), יכול לעתור ולקבל ביטול עיקולים והגבלות תוך זמן קצר של 24 שעות. הליך זה שמתבצע בהוצאה לפועל, למעשה מאפשר לחייב אשר החליט לפנות להליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) לקבל עיכוב הליכים של עד 90 יום עד לקבלת צו הכינוס (או כיום בשמו החדש צו לפתיחת הליכים). במסגרת כך ניתן לקבל עיכוב הליכי עיקול משכורות, עיקול חשבון בנק, עיקול מטלטלין ועוד.

במקרים חריגים ניתן אף לבקש ישירות מבית המשפט שעוסק בהליכי חדלות הפירעון צו למינוי כונס זמני, הליך זה שמור כאמור למקרים חריגים, שבמסגרתם קיימת דחיפות לקבל צו כללי במקום לפעול בכל תיק בנפרד בהוצאה לפועל, ואז ניתן לקבל את ביטול העיקולים וההגבלות בפרק זמן של כ-72 שעות.

כיום בהתאם לרפורמה בהליכי חדלות הפירעון, כל אדם החייב כספים יכול לצאת לדרך חדשה בהליך יעיל ומהיר ולמחוק את חובותיו – לקריאה נוספת בעניין זה ראה – המדריך לפושט הרגל.

משרדנו מסייע ללקוחות גם בהסרת עיקולים, בביטול הגבלות וייצוג בהליכי חדלות פירעון.

הכותבים היו בעבר יועצים משפטיים פנימיים של אחד הבנקים הגדולים, וכיום בעלי משרד עצמאי המייצג לקוחות ובתי עסק בכל עניין הנוגע להסדרת חובות, התנהלות מול בנקים וחדלות פירעון. 

 

רוצה לשאול שאלות נוספות בנושא בנקאות? בקישור הבא ניתן להצטרף לקבוצה שהקמנו: 

תשאל עו”ד בנקים (שאלות משפטיות בנושא בנקאות)”

 

הבהרה: כל המידע הנכלל במאמר זה הינו בבחינת מידע כללי בלבד, איננו ממצה, איננו מתייחס למקרים פרטניים ואיננו מהווה חוות דעת ו/או ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואיננו מהווה בשום אופן תחליף להתייעצות עם עו”ד. על המעוניין בכך יהיה לקבל עצה מקצועית נפרדת לכל פעולה משפטית או אחרת בקשר לנושאים המפורטים במאמר. המידע המובא במאמר זה איננו מהווה המלצה ו/או הנחיה לבצע או שלא לבצע פעולה כלשהי.

מוזמנים לשתף את הכתבה!

לייעוץ משפטי אישי ומקצועי - השאירו פרטים

לחצו לשליחת הודעה
צריכים עזרה?
היי!
איך אפשר לעזור?