השכן מסרב לתקן נזילה? כך ניתן לפעול!

מחברי המאמר - עו"ד קארין שמעון ועו"ד לידור שובל

השיר המפורסם מספר על השכן שלא ישן, אך מה לגבי השכן שלא מתקן?

כמו בחיים – גם בתחזוקת הדירה שלנו, לא תמיד הכל בידינו..

כך, גם אם נקפיד לשמור על אחזקה נכונה וטובה של דירתנו, אין ערובה לכך שלא נסבול מנזקים.

לעיתים, בבתים משותפים גם אם אנחנו מטפלים בדירתנו בצורה מושלמת, הדירה שלנו יכולה להינזק דווקא כתוצאה מליקויים בדירה אחרת! למשל, כתוצאה מאחזקה לקויה של דירת השכן.

 
בוקר אחד קמת וגילית שהתקרה שלך סובלת מנזקי רטיבות..

אז בוקר אחד גילית נזקי רטיבות בדירתך, מיהרת להזמין בעל מקצוע, שהגיע ובדק – אך בדיקתו העלתה שהמקור לרטיבות כלל לא נמצא בדירתך, אלא בכלל בנזילה שמקורה בדירת השכן!

במצב כזה, אין לך שום יכולת אמיתית לבצע את התיקון בעצמך ויש צורך בשיתוף פעולה של השכן.

הסכים השכן לתקן? מה טוב!   אבל…

 
מה עושים כשהשכן מסרב לתקן את הליקוי, וכל זמן שעובר רק מגדיל את הנזק לדירתך?

למרבה הצער – מאחר שאין לנו שליטה על דירת השכן ולא אפשרות אמיתית להכניס אליה בעל מקצוע  שיטפל בליקוי בלי הסכמה של השכן, אנו למעשה תלויים ברצונו הטוב של שכננו..

במקרה של חוסר שיתוף פעולה מצידו מומלץ לשלוח מכתב התראה מעו”ד המומחה בתחום טרם נקיטה בהליך משפטי.

 
למה שהשכן לא יבצע את התיקון אם הוא אמור לשרת גם אותו? 

במקרים רבים בהם נתקלנו, התשובה הפשוטה של השכן היתה: “לא”!

למה? “כי אני לא אחראי”, “כי אין שום נזק”, “כי סתם מבלבלים לי את המוח”, ועוד שלל תירוצים כיד הדמיון… הכל – העיקר לא לתקן. 

הסיבות לכך שונות ומגוונות; לעיתים לשכן פשוט לא אכפת, ברוב המקרים הוא פשוט לא מעוניין להוציא את הכספים ולהשקיע את הזמן הדרוש לכך. הרטיבות במקרים רבים כלל מפריעה לו, אלא רק לך. מה גם שלא ממש מתחשק לו להוציא כספים על ביצוע תיקונים שלדעתו אין הוא חייב לבצע, וזה עוד לפני שדיברנו על כאב הראש שלעיתים כרוך בביצוע העבודות בדירתו..

אז יש לנו שכן שלא מוכן לתקן את הליקוי בדירתו, ואותך עם נזקי רטיבות לדירתך, שרק הולכים ומחמירים ככל שהזמן עובר (זה עוד לפני שדיברנו על נזקים עקיפים וחמורים שעלולים להיווצר כתוצאה מנזקי רטיבות..).  

 
מה ניתן לעשות, על מנת לחייב את השכן לבצע את התיקונים הנדרשים?

ככל שאפסו הסיכויים לשיתוף פעולה יש לשלוח מכתב התראה מעו”ד המומחה בתחום.

יש כמובן לבדוק מקדמית היכן המקור לבעיה. ככל שהמקור לרטיבות מצוי דווקא ברכוש המשותף, אזי האחריות לביצוע התיקון חלה על ועד הבית.

ככל שהמקור לרטיבות בדירת השכן, הוא הגורם הרלוונטי לדרישות.

ככל שכל פניותיך לא הועילו, ניתן לנקוט בהליך משפטי על מנת לחייב את השכן (או במקרה בו המקור לליקוי הוא ברכוש משותף – אז ועד הבית) לפעול לתיקון הליקוי והנזקים.

טרם נקיטה בהליך משפטי או משלוח מכתב התראה כדאי מאוד  להיוועץ בעו”ד המתמחה בהליכים מסוג זה, שינחה אותך מה הפעולות הנדרשות טרם נקיטה בהליך (להתנהלות טרם הגשת תביעה יש חשיבות והשפעה על ההליך עצמו ובמקרים רבים גם על תוצאתו..), יסביר לך את האפשרויות העומדות בפניך, יסייע לך באיסוף החומר הרלוונטי ובמקרים מסוימים יוכל אף להציע דרכי פעולה נוספות.

קחו בחשבון, שבמקרים רבים נזקי רטיבות עלולים לגרום לנזקים עקיפים, להרטבה של מערכת החשמל, ואף לנזקים מתמשכים שעשיים ללכת ולהחמיר עם הזמן, ועל כן חשוב לפעול במהירות!

לעוה”ד במשרדנו ניסיון רב ומוצלח בניהול הליכים הנוגעים לסכסוכי שכנים, לרבות הליכים הנוגעים נזקי רטיבות וסירוב של שכן לטפל בהם. ליצירת קשר מהירה ניתן לשלוח אלינו הודעה בווטסאפ בלחיצה על האייקון בתחתית העמוד, באמצעות טופס יצירת קשר משמאל או בפניה טלפונית.

מעניין אותך לשמוע עוד בנושא?

הצטרף לקבוצת הפייסבוק שהקמנו, שם ניתן לשאול ולהתייעץ בכל הנוגע לסכסוכי שכנים. להצטרפות לחץ על הקישור: סכסוכי שכנים ועו”ד – קבוצת הפייסבוק

הבהרה: כל המידע הנכלל במאמר זה הינו בבחינת מידע כללי בלבד, איננו ממצה, איננו מתייחס למקרים פרטניים ואיננו מהווה חוות דעת ו/או ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואיננו מהווה בשום אופן תחליף להתייעצות עם עו”ד. על המעוניין בכך יהיה לקבל עצה מקצועית נפרדת לכל פעולה משפטית או אחרת בקשר לנושאים המפורטים במאמר. המידע המובא במאמר זה איננו מהווה המלצה ו/או הנחיה לבצע או שלא לבצע פעולה כלשהי.

מוזמנים לשתף את הכתבה!

לייעוץ משפטי אישי ומקצועי - השאירו פרטים

לחצו לשליחת הודעה
צריכים עזרה?
היי!
איך אפשר לעזור?