הקמת חברה בע”מ – איך מקימים חברה בישראל?

מחברי המאמר - עו"ד קארין שמעון ועו"ד לידור שובל

מקים או מנהל עסק?

אז אתה ודאי יודע כבר, שישנן דרכים שונות להתאגד; עוסק מורשה, עוסק פטור, שותפות, חברה בע”מ ועוד..

מטבע הדברים – יש גם שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה באיזה אופן להתאגד, שכן לכל צורת התאגדות יתרונות וחסרונות,

ולא כל צורת התאגדות נכונה ומתאימה לצרכים שלך.

הנושא הזה חשוב, ולכן נקדיש לו מאמר נפרד בפני עצמו, אך מאמר זה יעסוק בשאלה: “איך מקימים חברה בישראל?”

אז לאחר ששקלת את כל השיקולים הרלוונטים וקיבלת את ההחלטה: “אני רוצה להקים חברה”, ניתן להפשיל שרוולים ולהתחיל במלאכה.
שם החברה

עם לידתה של החברה – בשלב הראשון יש לבחור לה שם.  אך האם תוכל לבחור כל שם שתרצה? התשובה הפשוטה היא: לא!

למה?  הסיבות לכך מגוונות; למשל בחרת שם שכבר “נתפס” על ידי אחרים (והרי לא ייתכן מצב בו תהיינה שתי חברות שונות בעלות שם זהה),

ולמשל במקרה בו שם שנבחר נוגד את תקנת הציבור, ועוד.

לכן, בעת הגשת הבקשה לרישום חברה יש להציע שלוש חלופות לשלושה שמות שונים. כך, ככל שאחד או שניים מתוך השמות שהוצעו לא יאושר לרישום,

עדיין תיוותר חלופה נוספת.

תקנון החברה

לכל חברה המוקמת בישראל חייב להיות תקנון.

התקנון הוא למעשה חוזה בין החברה לבעלי מניותיה ובינם לבין עצמם.

על פי דין, ישנם פרטים שחובה לכלול בתקנון (שם החברה, מטרותיה, פרטים בדבר הון המניות הרשום ובדבר הגבלת אחריות).

בנוסף, ישנם פרטים שניתן לכלול בתקנון (הוראות לעניין דרכי ניהול החברה, הוראות ממשל תאגידי ועוד).

את התקנון ניתן לשנות מעת לעת, בתהליך המוסדר וקבוע בחוק.

כתובת החברה

טרם הגשת הבקשה לרישום חברה עליך להחליט מה תהיה כתובת החברה. זו תהיה כתובתה הרשמית למשלוח מסמכים והמצאת דברי דואר.

בעלי המניות בחברה ושיעור אחזקותיהם במניות החברה

במסגרת הבקשה יש לציין מי יהיו בעלי המניות בחברה שתוקם ומה שיעור אחזקותיהם במניות החברה.

הדירקטורים בחברה

במסגרת הבקשה יש לציין גם מי יהיו הדירקטורים הראשונים של החברה.

אז… זהו? זה כל מה שנדרש?

למען האמת, לא.. אין די במסמכים המפורטים לעיל המהווים רק את מסמכי החובה להקמה ורישום של חברה בישראל.

על מנת שהחברה תוכל לנהל את עסקיה ולבצע פעולות שונות, יש לבצע עוד מספר פעולות..

פעולות נוספות שיש לבצע מיד עם הקמת החברה

במסגרת הליך הקמת החברה יש לתת את הדעת לפעולות מהותיות נוספות, שיכתיבו את המשך ההתנהלות השוטפת של החברה ושל האורגנים שלה.

כך, למשל, ישנם מקרים בהם נכון לערוך בנוסף גם הסכם בעלי מניות. הצורך בהסכם כזה ותוכנו ייקבעו בהתאם לנסיבות, לדרישות ולצרכים של מייסדי החברה.

כמו כן, מיד עם הקמת החברה – ישנן פעולות בסיסיות נוספות שעל החברה לבצע על מנת שתוכל לנהל את עסקיה, עליהן נמנות:

הכנת פרוטוקול מורשי חתימה, פתיחת חשבון בנק לחברה, ועוד.

לתכלית ביצוע הפעולות שפורטו לעיל (וגם אחרות), חשוב לקבל הכוונה וייעוץ משפטי מעו”ד מנוסה בתחום שיסייע וילווה אותך;

הן בתהליך הקמת החברה והכנת מסמכי היסוד על פי דין,

הן במתן ייעוץ בדבר אילו פעולות חובה לבצע מיד עם הקמת החברה על מנת שתאפשרנה ניהול נכון וחוקי של החברה,

אילו פעולות מומלץ לשקול לבצע, כיצד נכון לבצען, מה המגבלות המשפטיות החלות על פעולות מסוימות, ועוד.

משרדנו בעל ניסיון רב בהקמה ורישום של חברות ובליווי שוטף של חברות לאחר הקמתן.
אנו מלווים באופן שוטף גם עסקים קטנים, גם חברות קטנות וגם חברות מהמובילות במשק.
ככל שהנך שוקל להקים חברה, או זקוק לייעוץ והכוונה במסגרת ניהול עסקיה – נשמח לסייע, לייעץ וללוות אותך בתהליך ההקמה וגם לאחריו!

הבהרה: המידע הנכלל במאמר זה הינו בבחינת מידע כללי בלבד, איננו ממצה, איננו מתייחס למקרים פרטניים ואיננו מהווה חוות דעת ו/או ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואיננו מהווה בשום אופן תחליף להתייעצות עם עו”ד. על המעוניין בכך יהיה לקבל עצה מקצועית נפרדת לכל פעולה משפטית או אחרת בקשר לנושאים המפורטים במאמר. המידע המובא במאמר זה איננו מהווה המלצה ו/או הנחיה לבצע או שלא לבצע פעולה כלשהי.

מוזמנים לשתף את הכתבה!

לייעוץ משפטי אישי ומקצועי - השאירו פרטים

לחצו לשליחת הודעה
צריכים עזרה?
היי!
איך אפשר לעזור?